Translate

środa, 9 lipca 2014

Drożdżówki z dżemem malinowo-truskawkowym (bardzo pulchne)


Do drożdżówek podchodziłam jak do jeża, no ale czas było się i z tym rodzajem ciasta zmierzyć. Przepis ten przeszedł wszelkie moje oczekiwania. Jest to kolejny przepis na ciasto który pochodzi z bloga "moje wypieki". Drożdżówki są pulchne i mięciutkie, można powiedzieć, że jak z cukierni, no może lepsze bo wykonane własnoręcznie:-) Zapach drożdżówek o poranku... kwintesencja domowego ogniska...



Składniki:
1 szklanka mleka 3,2 %
110 g masła lub margaryny (roztopionego)
2 duże jaja
1/3 szklanki cukru
20 g świeżych drożdży
3 i 1/2 szklanki mąki pszennej typ 650 (ja dodała jeszcze 4 łyżki bo ciasto było klejące)
1/4 łyżeczki soli
aromat waniliowy

Dodatkowo:
ok. 250 g dżemu malinowo- truskawkowego (ja pomieszałam malinowy z truskawkowym pół na pół)
1 szklanka cukru pudru


Wykonanie:
  1. Z 1/2 szklanki ciepłego mleka zrobić zaczyn ( czyli do mleka dodać drożdże i szczyptę cukru, jak drożdże zaczną pracować, czyli pojawią się małe bąbelki i zaczną rosnąć zaczyn jest gotowy) - czyli ok. 10-15 min.
  2. Resztę mleka wlać do garnuszka i podgrzać (nie gotować - mleko ma być jedynie ciepłe). Następnie dodać do mleka roztopione masło, cukier, roztrzepane jajka, kilka kropel aromatu waniliowego i dokładnie wymieszać.
  3. Do mąki dodać zaczyn i mleko z jajkami i resztą składników. Wyrobić na miękkie elastyczne ciasto. Uformować kulę i włożyć do miski oprószonej mąką. Ja włożyłam ciasto na całą noc do lodówki o temp. 6 C. Jednak jak ktoś nie ma wizji na poranne ciepłe drożdżówki to można wstawić ciasto w ciepłe miejsce i przykryć ściereczką na ok. 1,5 h (ciasto musi podwoić swoją objętość).
  4. Blachę o wymiarach 35 x 25 wyłożyć papierem do pieczenia. Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić. Z ciasta odjąć ok 150 g ciasta i rozwałkować na cienki placek o wymiarach blach w której będziemy piekli drożdżówki (robimy to po to aby dżem nie wyciekał).
  5. Resztę ciasta rozwałkować na prostokąt ok. 30 x 40 cm, delikatnie podsypując mąką. Następnie ciasto posmarować dżemem pozostawiając nieposmarowane 2 cm ciasta. Ciasto zwinąć wzdłuż dłuższego boku, następnie pokroić nożem na 15-16 części (tyle będziemy mieli bułeczek -ślimaczków)
  6. Pocięte bułeczki poukładać na spodzie z ciasta drożdżowego w niedużych odległościach (mogą się stykać, przykryć ściereczką i pozostawić do ponownego wyrośnięcia (ok. 40 min.)
  7. Piec w temp. 200 C przez ok. 25-30 min. Jeszcze ciepłe polukrować. Upieczone bułeczki będą się stykać także będzie trzeba je pokroić nożem (wyjdą takie kwadratowe bułeczki). Ja użyłam na zdjęciach większej blachy dlatego drożdżówki nie są takie równiutkie, jedne okrągłe inne owalne ale wszystkie równie pyszne.
  8. Lukier: 1 szklankę cukru pudru wymieszać z 3 łyżkami wrzątku (mieszać aż będzie lśniący), jak lukier będzie się wydawał za gęsty to dodać jeszcze odrobinę wody jak odwrotnie to cukru:-). Nałożyć lukier łyżką na ciepłe bułeczki.
Smacznego
PODPIS
Po nocy w lodówce ciasto wyglądało tak:


A to są już uformowane drożdżówki po drugim wyrastaniu:


Tak wyglądają już upieczone w blaszce spokojnie czekające na zjedzenie:



To zdjęcie dla niedowiarków jak pulchne jest ciasto na drożdżóweczki -ślimaczki




2 komentarze:

  1. Mmm pychota :)

    Zapraszam do mnie na razowe ślimaczki cynamonowe!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie :)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie swojej opinii:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj