niedziela, 17 marca 2013

Piersi kurczaka faszerowane szpinakiem pieczone w cieście francuskim


Idealne danie aby zaskoczyć gości. Robi się je bardzo szybko, a wygląda i smakuje wyśmienicie. Dzięki cieście francuskim pierś nie jest wysuszona. Taką pierś proponuję podawać z pieczonymi ziemniaczkami (przepis tutaj) i lekką sałatką.



Składniki:
6 pojedynczych piersi kurczaka
opakowanie mrożonego szpinaku (rozdrobnionego)
2 łyżki kwaśnej śmietany 18%
3 opakowania ciasta francuskiego
6 plasterków żółtego sera (ja użyłam wędzonego)
4 ząbki czosnku
łyżka masła

sól, pieprz
szczypta gałki muszkatołowej
1 jajko

Wykonanie:

  1. Rozmrożony szpinak smażymy na maśle tak aby cala woda odparowała. Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek, szczyptę gałki muszkatołowej i doprawiam do smaku solą i pieprzem. Smażymy ok. 2 min. Dodać śmietanę (nie smażyć) i nadzienie jest gotowe.
  2. Każdą z piersi rozcinamy (nie do końca) tak aby powstała kieszonka. Kieszonkę napełniamy farszem, a na wierzch nadzienia kładziemy żółty ser. Piersi doprawiamy solą (ja użyłam ziarenek smaku)
  3. Każdy płat ciasta francuskiego dzielimy na 2 części. z obu stron nacinamy paski grubości ok. 2 cm, długość tych pasków zależy od wielkości piersi (pierś musi leżeć na nienaciętym płacie ciasta). Na ciasto kładziemy pierś i zawijamy ciasto (tak jak na kulebiak w jodełkę).
  4. Zawinięte piersi kładziemy na papier do pieczenia, smarujemy rozkłóconym jajkiem i wstawiamy na środkowa półkę do nagrzanego piekarnika do 200 C na ok. 40 min. Ciasto musi się ładnie zrumienić.
Smacznego






31 komentarzy:

  1. Wspaniały przepis dla zapracowanych, szybko się robi i pięknie wygląda, a przede wszystkim cudownie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne, cudne i w ogole to dopiero dzis znalazlam Twoj blog. Wspanialaionspiracja smakow i pomyslow na przepyszne dania i inne potrawy. pozdrawiam i czytam dalej z coraz bardziej burczacym brzuchem ;)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne cuda ...wspaniale zdjecia i przepisy, dopiero dzis znalazlam Twojego bloga i jestem urzeczona kolorami, smakami i roznorodnoscia. Zdjecia wygladaja tak apetycznie ze ogladam i burczy mi w brzuchu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne. Dzisiaj zrobilam i nawet moje dzieci byly zachwycone.

    OdpowiedzUsuń
  5. już robiłam dwa razy (raz ze szpinakiem i raz z pieczarkami) i za każdym razem dół ciasta robi mi się mega mokry, z mięsa wylatuje jakaś woda i przez to dolne ciasto jest dosyć nieestetyczne i mało smaczne.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam kilka razy i było ok... może nie odparowałaś szpinaku w wystarczającym stopniu lub kiepska jakość mięsa które było naszpikowane wodą... no nie wiem można by tu gdybać... mam nadzieje, że nie zraziło cię to do dalszych prób:-)

      Usuń
    2. Wygląda smakowicie ale czy gotowe ciasto francuskie można wszędzie kupić?

      Usuń
    3. Pani Izo czy w każdym sklepie kupi się gotowe ciasto francuskie?

      Usuń
    4. A czy w każdym sklepie kupi się gotowe ciasto francuskie?

      Usuń
    5. No nie wiem czy w każdym... w jakimś wioskowym sklepie pewnie nie, ale w małych i większych marketach na pewno tak. Nie chcę tutaj promować żadnego z nich ale "biedronka", "lidl", "real", "tesco" na pewno posiadają tego typu asortyment

      Usuń
    6. Nie wiem, jak w Polsce na zagubionych wioskach, ale tu w Czechach prawie w kazdym markiecie mamy ciasto francuskie.

      Usuń
  6. Po co zamieszczać przepis, którego nie można skopiować ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to, że można wydrukować... a nie można kopiować od chwili gdy jeden serwis ukradł mi wszystkie zdjęcia i przepisy i zarabia na mojej pracy.

      Usuń
    2. podaj nazwę, zrobimy bojkot :) skasujemy mu pliki, niech chuj sie smaży w piekle muahaha

      Usuń
  7. Promujemy przepisy blogerów. Może zechcesz do nas dołączyć? http://katalogsmakow.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam ten przepis pod nazwą mumia. Próbowałam z różnymi dodatkami wewnątrz ale nie w kieszonce. Poprostu kładłam na fileta i zsplatalam. Ziemniaki do tego są zupełnie zbędne bo danie jest bardzo sycace. Wystarczy tylko lekka sałatka

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki ciastu francuskiemu

    OdpowiedzUsuń
  10. mam pytanie odnośnie szpinaku czy jest możliwość zastąpienia go czymś innym ?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. oczywiście... szpinak można zastąpić, pieczarkami, pieczarkami z cebulką, samą cebulką, papryką (najlepiej te składniki podsmażyć na maśle to będą miały lepszy smak... Jeżeli chodzi o pieczarki to należy je dobrze odparować aby nie rozmoczyły ciasta

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaką przyprawą posypałaś kurczaka? oprócz gałki muszkatołowej jest tam też coś czerwonego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w przepisie jest napisane, że użyłam "ziarenek smaku", ale zwykła sól wystarczy

      Usuń
  13. To danie jest pyszne :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam już 2 razy to danie i za każdym razem zachwycało i smakowało wyśmienicie ,nawet teściowa poprosiła o przepis. Więc go podaje i będzie więcej wielbicieli tego smakołyku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam dość nietypowe pytanie. otóż jutro chciałabym zaserwować owe danie chłopakowi, jednak 6 piersi nie damy rady zjeść- czy jest możliwość podgrzania tego na drugi dzień? i czy to jajko jest konieczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można podzielić wszystkie ilość składników na 2 lub 3 ... jeżeli coś wam zostanie możecie to odgrzać później, ale pamiętaj że odgrzane ciasto francuskie jest zbyt smaczne... Decyzja należy do ciebie, albo zmniejszasz porcję albo odgrzewasz później... jajko daje tylko ładny kolor ciastu, także można je pominąć lub posmarować ciasto mlekiem, efekt będzie podobny

      Usuń
  16. a te obok to ziemniaki? jak one sa zrobione?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tu jest przepis http://impresjasmaku.blogspot.com/2013/03/pieczone-ziemniaczki.html

      Usuń
  17. A salatka z czego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Salata lodowa, ogorek, pomidor, szczypiorek plus oliwa i sos do salatek

      Usuń
  18. Cuda nad cudami ,super to wygląda
    http://super7.pl/?r=1kr3U

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja przepisałam i będę robić w niedziele :) podzielę się wrażeniami :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj