Translate

środa, 20 marca 2013

Tarta z ciasta francuskiego ze szpinakiem i boczkiem


Jeżeli ktoś nie lubi szpinaku lub po prostu akurat go nie ma to tartę można zrobić bez szpinaku, jednak należy wtedy dodać więcej jajek 6-7.





Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
1/4 paczki mrożonego szpinaku
1 łyżeczka śmietany
1 ząbek czosnku
30 dkg boczku wędzonego
1 czerwona cebula (może też być zwykła)
4 jajka
1/2 łyżki masła

szczypta gałki muszkatołowej
150 g sera żółtego
sól, pieprz
szczypiorek wg. uznania

Wykonanie:

  1. Boczek pokrojony w kostkę oraz cebulę pokrojoną w piórka podsmażamy na patelni.
  2. Na osobnej patelni smażymy szpinak na maśle tak aby cala woda odparowała. Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek, szczyptę gałki muszkatołowej i doprawiam do smaku solą i pieprzem. Smażymy ok. 2 min. Dodać śmietanę (nie smażyć) i gotowe.
  3. Ciasto wykładamy na blachę do tary (28 cm). Na cieście rozsmarowujemy szpinak. Jak boczek z cebulką lekko przestygnie mieszamy go z rozkłóconymi jajkami i szczypiorkiem, doprawiamy lekko solą i pieprzem. Po czym wylewamy jajka z boczkiem i cebulą na szpinak. Posypujemy startym serem.
  4. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 C na 20 - 25 min.
Smacznego




16 komentarzy:

  1. Doskonała alternatywa dla klasycznej pizzy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No dobra, a dlaczego mam to robić z mrożonego szpinaku????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany... no przecież nie musisz z mrożonego... ja zrobiłam z mrożonego to napisałam w przepisie o mrożonym szpinaku. Wystarczy trochę pomyśleć i się nie czepiać... W kuchni też trzeba myśleć:-)

      Usuń
  3. Dzis zrobilam, wyszlo bardzo dobre. Dziekuje za przepis :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna tarta. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Totalna klapa!!!! Wszystko zrobione jak w przepisie a po upieczeniu pod spodem surowe ciasto. Super, zmarnowane pieniądze, czas a na kolację kanapki 😞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może był za mało odparowany szpinak?

      Usuń
    2. Zawsze mnie to rozwala jak nieudolny kretyn nie mający pojęcia o gotowaniu pisze pretensje, że zmarnowany czas, pieniądze i kolacja. Myśl debilu a skoro tylu osobom przepis się udał to chyba ewidentnie matole wina jest po twojej stronie, jak myślisz yyyy sorry, jak czujesz??

      Usuń
  6. Czy używa pani papieru do pieczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam jakiś czas temu- wyszła świetna :) Dzisiaj powtarzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna :) Świetny pomysł. Tylko szpinaku maleńko. Ja dałam całe opakowanie (400 g).

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł ! Zrobiłam że świeżego szpinaku i dodałam szoaragi. Szybko i pysznie. Dzięki za inspirację 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne danie kolacyjne dla osób nie liczących kalorii. Ale kto by się przejmował kaloriami, robię....
    Ciekawy blog kulinarny.

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacja super przepis a jak smakuje palce lizać

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie swojej opinii:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj