Translate

środa, 13 sierpnia 2014

Drożdżówki z budyniem, dżemem porzeczkowym i imbirową kruszonką

Kolejny przepis który musiałam przetestować na moim blogu. Przepis pochodzi z bloga "moje wypieki", jednak w oryginalnym przepisie użyty jest karmelizowany rabarbar, ja natomiast z braku rabarbaru użyłam dżemu z czarnej porzeczki który ostatnio robiłam. Najważniejsze w nadzieniu tych drożdżówek jest zachowanie równowagi pomiędzy słodkim, kwaśnym i prawie niewyczuwalną pikantną nutą jaką daje imbir. Dla ułatwienia można użyć gotowego budyniu waniliowego - najlepiej z prawdziwą wanilią.

Składniki na 12 drożdżówek:
500 g mąki pszennej tortowej (typ 450)
300 ml mleka
100 g roztopionego masła
1 jajko
20 g świeżych drożdży (w oryginalnym przepisie można zamienić je na 10 g suszonych, ale ja nie próbowałam)
2,5 łyżki cukru
szczypta soli (tj. 1/4 łyżeczki)

Składniki na budyń:
300 ml mleka
3 żółtka
50 g cukru waniliowego
20 g mąki pszennej
20 g mąki ziemniaczanej
Składniki na kruszonkę:
1/2 szklanki mąki pszennej tortowej
5 łyżek cukru
1 łyżeczka zmielonego imbiru
60 g roztopionego masła
Dodatkowo:
dżem z czarnej porzeczki 150 - 200 g (lub dżem z jakichkolwiek kwaśnych owoców)
1 jajko roztrzepane z łyżką mleka do posmarowania bułeczek przed pieczeniem

Wykonanie:
  1. Drożdże wymieszać w 100 ml ciepłego mleka (nie gorącego) i dodać łyżkę cukru, następnie chwilę poczekać, aż drożdże ruszą (pojawią się bąbelki, piana itp.) Zaczyn mamy gotowy
  2. Mąkę wymieszać z zaczynem i pozostałymi składnikami (oczywiście jeżeli zrobimy zaczyn to do mąki dodajemy tylko 200 ml mleka i 1,5 łyżki cukru). Wszystkie składniki dobrze wyrobić, pod koniec dodać roztopione masło i dalej wyrabiać. Ciasto zagniatać, aż będzie miękkie i elastyczne (całe wyrabianie ciasta trwa ok. 20-30 min). Ciasto uformować w kulę i włożyć w lekko wysypaną mąką miskę. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce, aż do podwojenia objętości (ok. 1,5 godz.)
  3. Budyń: W naczyniu zmiksować 100 ml mleka z resztą składników. Pozostałe 200 ml mleka doprowadzić do wrzenia, następnie dodać zmiksowaną mieszankę i zagotować jak jak budyń z torebki, cały czas mieszając do zgęstnienia. Gotowy budyń przełożyć do miseczki i przykryć folią spożywczą, tak aby folia dotykała budyniu. Wystudzić
  4. Kruszonka: Wszystkie składniki wyrobić pomiędzy palcami
  5. Dwie płaskie blachy (te od piekarnika) wyłożyć papierem do pieczenia
  6. Jak ciasto wyrośnie jeszcze raz krótko wyrobić i podzielić na 12 części. Uformować kulki - bułeczki, następnie ułożyć na blachach w sporych odległościach (ja ułożyłam 6 na jednej blasze). Pozostawić drożdżówki do ponownego wyrośnięcia. (ok. 40 min.)
  7. Po drugim wyrośnięciu w każdej drożdżówce zrobić wgłębienie za pomocą dna szklanki (prawie do samej blachy), w każde zagłębienie nałożyć 1-2 łyżki budyniu i 1-2 łyżeczki dżemu porzeczkowego. Następnie posmarować brzegi drożdżówki roztrzepanym jajkiem z mlekiem i posypać kruszonką.
  8. Piec w temp. 190 C ok. 20-25 min. Drożdżówki wystudzić na kratce.
Smacznego
PODPIS
Zdjęcia miały być na każdym etapie tworzenia drożdżówek niestety baterie padły w aparacie:-/




3 komentarze:

  1. wyglądają świetnie, zwłaszcza na ostatnim zdjęciu, dzięki któremu bardzo chciałabym.. by ktoś je dla mnie upiekł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam, takie drożdżówki to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, drożdżówki proste w wykonaniu a efekt powalający.
    Ja musiałam dodać więcej mąki, bo ciasto było bardzo luźne, ale myślę, że to nie wpłynęło na ich smak.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie swojej opinii:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj