Translate

środa, 3 kwietnia 2013

Smażone świeże śledzie


Dla tych co nie przepadają za smakiem tradycyjnego śledzia proponuję wam wspaniałą alternatywę - śledź smażony na patelni. Kto nie wierzy niech spróbuje. Na pozór zaskakujący sposób przyrządzenia śledzi znany jest na Kujawach od pokoleń.



Składniki:
1/2 kg świeżych śledzi nie z zalewy (tuszy lub filetów)
sól, pieprz
mąka pszenna (do panierowania)
cytryna (opcjonalnie)


Wykonanie:
  1. Śledzie solimy, pieprzymy i obtaczamy w mące. 
  2. Smażymy na mocno rozgrzanym oleju, aż będą lekko rumiane
  3. Na koniec można skropić śledzie lekko cytryną.
Smacznego
PODPIS


8 komentarzy:

  1. Śledzie tak sprawione, ciepłe, prosto z patelni są pyszne. Rewelacyjne są też prosto z ognia. Tylko czemu to "zaskakujący przepis" ? Śledzia smażonego znam ze śląska, jadłem na pomorzu i w górach. Przepis znany od wieków, tym bardziej, że ocet pradziadom naszym nie był znany zapewne, a i sól była sakrbem

    OdpowiedzUsuń
  2. robię często takie śledziki sa pyszne ,ja przed smażeniem nacieram je przyprawami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Właśnie dziś udało mi się kupić świeżego śledzika (tuszki) Mistrzem w robieniu tego rodzaju przysmaków była moja babcia ,i do dziś mam w pamięci ten niebiański smak. Były to czasy kiedy ryby były podstawą żywienia Łódzkiej biedoty,były tanie i ogólnie dostępne.Ja obecnie jestem w wieku mocno ,,Pochrystusowym" (ponad 70-kę) ale ten smak towarzyszy mi do dziś
    Wykonanie jest nieco inne
    Otóż nie 1/2kg a cały kilogram tuszek.(Wszak mamy pojeść a nie polizać)
    Oczywiście myjemy i podsuszamy na ręczniku papierowym (dawniej w ściereczce)
    Lekko nacinamy tuszki po stronie brzusznej do samego ogonka.
    Na desce kładziemy tuszki brzuszkiem do dołu i robimy z wyczuciem masaż po kręgosłupie do momentu aż kręgosłup wraz z większością ości oddzieli się od filecików.
    Podważamy teraz kręgosłup palcami i delikatnie skrobiąc po kręgosłupie nożykiem wyciągamy go z ogonkiem z powstałych podwójnych filecików.
    NO i teraz dowolność kompozycji w soleniu ,pieprzeniu,przyprawianiu i.t p w/g wzrostu ,wagi,płci upodobań regionalnych.

    Następnie panierka:ja stosuję mąkę z tartą bułką w proporcji 50/50 ,po prostu z bułką fileciki wydają się grubsze i łatwiej zauważyć moment odpowiedniego lekkiego dosmażenia.

    Oczywiście olej w umiarkowanej ilości (nie Głęboki)

    No i co najważniejsze!!!!!!!
    Fileciki wrzucamy na gorący olej skórką do góry.Najpierw obsmażamy stronę z żywym panierowanym ,,mięskiem " a dopiero potem odwracamy na stronę ze skórką. Unikniemy wtedy zwijania się filecika w roladę

    Jeśli moje wiekowe porady na coś się przydaly życzę smacznego

    pozdrawiam autora .
    .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry opis, dziękuję

      Usuń
    2. przydała się porada żeby zacząć smażenie od strony mięsa, a potem skóry, dziękuję:)

      Usuń
  4. Dzisiaj wypróbowałam ten przepis palce lizać 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. OOOO ja też muszę wypróbować. Ja jeszcze nigdy nie jadłam świeżych śledzi a podobno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepszy jest ten masaż po pleckach śledzika.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie swojej opinii:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj